Wdrożenia Graffiti.ERP w OSM Włoszczowa

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska we Włoszczowie została założona w czerwcu 1936. OSM we Włoszczowie we wczesnych latach swej działalności znana była głównie z produkcji serów dojrzewających, jednak z czasem asortyment został wzbogacony o tzw. galanterię mleczarską. W roku 1994 prawdziwym hitem stał się Serek Gucio, rok później Mleczarnia we Włoszczowie jako jedna z pierwszych rozpoczęła produkcję Serka wiejskiego, który zyskał bardzo duże zainteresowanie konsumentów. Obecnie OSM we Włoszczowie produkuje:

  • sery dojrzewające typu holenderskiego i szwajcarskiego
  • twarożki: serek wiejski, serki do chleba; serek Ricotta
  • śmietany
  • napoje mleczne: kefiry, maślanki, jogurty, zakwasy
  • desery; sery cukiernicze
  • serwatkę w proszku częściowo zdemineralizowaną
  • wiórki serowe
  • masło

Aby sprostać oczekiwaniom klientów (głównie hurtownie oraz sieci handlowe) potrzebne było narzędzie umożliwiające zintegrowanie wszystkich obszarów w przedsiębiorstwie oraz usprawnienie przepływu informacji pomiędzy działami. Istotne było również połączenie online oddziału zewnętrznego w Pawłowicach.
W połowie 2006 roku OSM we Włoszczowie zdecydowała się na wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego Graffiti.ERP.

Wdrożenie

Dzięki sprawnie przygotowanej analizie przedwdrożeniowej po niespełna 2 miesiącach od podpisania umowy system Graffiti.ERP obsługiwał już magazyn, sprzedaż, logistykę oraz księgowość. W następnych etapach wdrożony został obszar zarządzania produkcją, z pełnym rozliczeniem opartym na zleceniach ciągłych. 
Wsparcie przygotowania produkcji zostało opracowane przez oprogramowanie w pełni zintegrowane z systemem Graffiti.ERP – Graffiti Rejestrator zdarzeń. Umożliwiło ono kompleksowe zarządzanie procesem produkcji z poziomu terminali i zewnętrznych kolektorów kodów kreskowych oraz połączenie Graffiti.ERP z urządzeniami zewnętrznymi (np. wagami). 
W pierwszym etapie najważniejszym celem było ustabilizowanie ewidencji i realizacji zamówień klienckich poprzez system rezerwacji (rzeczywistych i odroczonych) dla wyrobów. W gospodarce magazynowej szczególny nacisk został skierowany na ewidencję dostaw z rejestracją atestów oraz dat ważności.
 

Zyski dzięki Graffiti.ERP

Obecnie dzięki wdrożonemu systemowi Graffiti.ERP przedsiębiorstwo jest w stanie na innym poziomie współpracować z głównymi odbiorcami. Między innymi dzięki elektronicznej wymianie dokumentów (EDI) sprostano ich oczekiwaniom. Ważnym atutem są również narzędzia do automatycznej kontroli obrotów oraz obsługi skomplikowanych bonusów. 
Złożone wielopoziomowe cenniki, polityka rabatowa, zdefiniowane warunki sprzedaży oraz limity kupieckie o różnych algorytmach upraszczają systemy generowania dokumentów oraz umożliwiają pełną kontrolę nad bieżącymi należnościami. 

Elastyczny system raportowania udostępnia wiele sposobów weryfikacji odbiorców. Rankingi produktowe wspierane przez analizę porównawczą dają szansę na dynamiczne dostosowanie oferty do realnych potrzeb rynku. 

Poprzez wdrożoną specyficzną kontrolę jakości możliwe jest wspieranie systemu zapewnienia jakości zdrowotnej w oparciu o analizę zagrożeń i krytycznych punktów kontroli (HACCP).
Dzięki wykorzystaniu terminali przedsiębiorstwo ma możliwość bezprzewodowej obsługi procesów produkcyjnych. Poprzez technologiczne przygotowanie produkcji na bieżąco kontrolowana jest karta limitowa oraz zarządzanie zapotrzebowaniami materiałowymi. 

Rozliczenie produkcji umożliwia pełną kontrolę kosztów i precyzyjną analizę opłacalności poszczególnych produktów. Ważnym aspektem działania Graffiti.ERP jest również dostęp do symulacji kosztów produkcji i planowania zasobów na podstawie bieżącej sytuacji – dając rzetelne wskaźniki prognozowania i tym samym ułatwiając podjęcie strategicznych decyzji odnośnie uruchamiania nowych produktów lub ich odmian.

Rozwój

Kolejnym etapem współpracy między PC Guard SA a OSM we Włoszczowie jest wdrożenie systemu Workflow – Ascent.DBI. 

Ma on w założeniach objąć pozostałe obszary przedsiębiorstwa, choćby takie jak sekretariat czy archiwum dokumentów. Umożliwi on także zarządzanie innymi, nieprodukcyjnymi zasobami oraz kontrolę wewnętrznych procesów zachodzących w przedsiębiorstwie.

Wdrożenie Grafitti przyniosło naszej firmie wiele korzyści. Przede wszystkim mamy teraz możliwość bezprzewodowej obsługi procesów produkcyjnych, co ma bezpośrednie przełożenie na wzrost kontroli procesów oraz na łatwość zarządzania nimi. Dzięki Graffiti.ERP mamy również pełną kontrolę zapotrzebowania na materiały oraz technologiczne przygotowanie produkcji, co umożliwia nam optymalne zarządzanie kosztami oraz analizę opłacalności produktów. Ważnym aspektem jest również możliwość symulowania kosztów produkcyjnych i planowania zasobów na podstawie bieżącej sytuacji, umożliwiającej podjęcie strategicznych decyzji odnośnie uruchamiania nowych produktów lub odmian – tłumaczy Artur Sakwa prezes ds. handlowych włoszczowskiej spółdzielni.

Zobacz forum ekspertów
Copyright 2007 – 2018 © Prawa autorskie do strony internetowej oraz jej zawartości przysługują firmie
BPC GROUP POLAND bądź innym podmiotom uprawnionym – i chronione są przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
×

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Repellat impedit repellendus vero cupiditate suscipit, tempora quae praesentium qui omnis molestias fugiat totam architecto quo ad aliquam excepturi. Quia, id quo.

Trwa ładowanie.. Proszę czekać...

Trwa Ładowanie