Puccini rozwija sprzedaż z systemem Comarch ERP

Puccini rozwija sprzedaż z systemem Comarch ERP

Puccini, polski producent bagażu podróżnego, torebek damskich oraz galanterii skórzanej, wdrożył system Comarch ERP Altum do obsługi procesów handlowych i magazynowych w firmie. Oprogramowanie realizuje transakcje zakupowe zarówno w sklepie internetowych, jak i punktach stacjonarnych oraz przygotowuje raporty i analizy z kilku obszarów działalności firmy, m.in.: magazynowania, księgowości czy przychodów.

Projekt wdrożenia objął również instalację systemu Comarch Retail POS oraz modułu Business Intelligence. Te w pełni zintegrowane ze sobą rozwiązania informatyczne pozwoliły firmie zwiększyć sprzedaż online oraz usprawnić proces realizacji zamówień.

Firma Puccini w ciągu ostatnich dwudziestu lat z rodzinnego przedsiębiorstwa rozwinęła się do wielkości sieci blisko 30 sklepów stacjonarnych na terenie całego kraju, rozbudowując jednocześnie kanał e-commerce. Strategiczną inwestycją przedsiębiorstwa jest nowoczesny kompleks, zlokalizowany w miejscowości Skarbimierzyce (woj. zachodnio-pomorskie), który składa się z magazynu, biurowca z biurem projektowym, wzorcownią, showroomem oraz studiem fotograficznym.

Nasza firma weszła w proces rozbudowy i dynamicznego rozwoju. Do obsługi i usprawnienia systemu logistycznego oraz zarządzania procesem dostaw potrzebowaliśmy kompleksowego rozwiązania informatycznego. Wcześniej pracowaliśmy na czterech oddzielnych systemach ERP, co znacznie utrudniało komunikację w firmie. Dlatego podjęliśmy decyzję o instalacji jednego oprogramowania, co jak się później okazało, było bardzo dobrym posunięciem. Zdecydowaliśmy się na oprogramowanie z rodziny Comarch ERP, ponieważ był to jedyny znany nam system posiadający funkcjonalności, na których nam zależało. Ważnym argumentem był też fakt, że Comarch jest dużym i sprawdzonym dostawcą systemów informatycznych – mówi Artur Rydzewski, członek Zarządu Puccini.­

Sprzedaż w wielu językach

Przez wiele lat głównym kanałem sprzedaży produktów Puccini były sklepy stacjonarne, rozlokowane w galeriach handlowych na terenie całego kraju. Wychodząc naprzeciw trendom w handlu oraz potrzebom klienta, firma zdecydowała się na rozwój sprzedaży również w sieci. Wyzwaniem stała się obsługa wielokanałowej dystrybucji oraz sieci sprzedaży. Instalacja rozwiązania Comarch ERP Altum oraz integracja z aplikacją Comarch Retail POS, czyli oprogramowaniem do obsługi stanowisk kasowych i terminali płatniczych, zagwarantowało sprawne zarządzanie tymi procesami. Wdrożenie zostało zrealizowane we wszystkich salonach należących do sieci Puccini. W ten sposób komunikacja między centralą a salonami znacznie się poprawiła, a pracownicy mają dostęp do informacji na temat asortymentu i jego dostępności we wszystkich punktach sprzedaży.  

Sercem sprzedaży detalicznej jest aplikacja Comarch Retail POS, która usprawniła proces obsługi klientów. Po jej wdrożeniu znacznie skrócił się czas potrzebny na wydruk paragonów oraz realizację zamówień. Dodatkowo system ma możliwość pracy online i offline, przełącza się automatycznie z jednego trybu na drugi, nie ingerując w pracę sprzedawcy.

Dla nas ta funkcjonalność okazała się największym atutem. Czasowe braki dostępu do internetu powodowały przestoje w sprzedaży, do momentu uruchomienia kasy awaryjnej. Wraz z wdrożeniem Comarch Retail POS mamy możliwość pracy w trybie offline, a na tym nam zależało -  mówi Artur Rydzewski z Puccini.

Do oprogramowania Comarch ERP Altum został podpięty również sklep internetowy. Elastyczność systemu pozwoliła na zbudowanie wspólnej bazy danych dla kanału online i offline. Klienci mają dostęp do informacji, czy dany produkt znajduje się w sklepie stacjonarnym. Dodatkowo mogą zamawiać towar w sklepie internetowym, a jako punkt odbioru wskazać dowolny sklep stacjonarny. Realizacja zamówienia złożonego online jest w całości zautomatyzowana. Pracownicy nie muszą go procesować. Potwierdzone zamówienie od razu trafia do magazynu, gdzie jest pakowane i gdzie wystawiane są niezbędne dokumenty.

Inwestycja w rozbudowę e-commerce bardzo szybko przełożyła się na wzrost sprzedaży i zysków. W ciągu roku od uruchomienia nowego systemu ERP liczba zamówień drogą online wzrosła o ponad 190 procent. Ten sukces w Polsce przekonał nas do rozszerzenia sprzedaży na rynki zagraniczne. Podjęliśmy współpracę z lokalnymi dystrybutorami i uruchomiliśmy kanał e-commerce poza krajem – opisuje Artur Rydzewski.

Comarch ERP Altum posiada narzędzia dostosowujące oprogramowanie do specyfiki niemal każdego rynku zagranicznego. Korzystając z systemu wystarczy wybrać docelowy kraj – narzędzie automatycznie ustawi odpowiednie stawki podatkowe, język, walutę czy metodę wyceny zapasów obowiązującą dla danego kraju.

Przyszłość ukryta w danych

Comarch ERP Altum zapewnia dostęp do gotowych raportów i analiz. Usługa dotyczy praktycznie wszystkich obszarów działalności firmy – magazynowania, płatności, CRM, księgowości, przychodów.

Raportowanie za pośrednictwem modułu analitycznego Business Intelligence jest bardziej intuicyjne i zapewnia szerszy zakres analiz, niż w poprzednim systemie – mówi Artur Rydzewski, Członek Zarządu Puccini.

Przejrzyste tabele czy wykresy pozwalają więc między innymi śledzić dane związane z transakcjami sprzedaży i usług, ruchy i stany magazynowe, transakcje zamówień, ofert i zakupów. Z kolei analizy CRM, dotyczące np. stopnia satysfakcji klienta czy oceny jakości oferowanych produktów pozwalają na uzyskanie informacji potrzebnych do budowania skutecznej strategii marketingowej.

 Zamówienia z automatu

Systemy Comarch ERP zautomatyzowały również procesy handlowo-magazynowe, czyli zamawianie i przyjmowanie towarów, realizację zamówień, reklamacji oraz rabatów. Aplikacja Comarch Retail POS na bieżąco monitoruje ilość towaru w magazynie czy sklepie oraz przekazuje informacje o ostatnich sztukach na stanie, by zapobiec powstaniu braków. Jeżeli sprzedaż przekracza oczekiwania, a ilość towaru w magazynie jest mniejsza niż jej wcześniej ustalona wielkość minimalna, to system z automatu składa zamówienie na brakujący towar u dostawcy. Po dostarczeniu towaru, system – znów automatycznie – przyjmuje dostawę do magazynu. System obsługuje również panel reklamacyjny: przypomina pracownikom o nadchodzącym terminie realizacji oraz określa rodzaj wady produktu. Po rozpatrzeniu zgłoszenia klient otrzymuje powiadomienie SMS-owe, wysyłane przez system. Obsługa promocji zarządzana jest centralnie w Comarch ERP Altum.

Projekt wdrożenia systemów Comarch został zrealizowany przez firmę Graphcom.

O Comarch ERP

Comarch to firma technologiczna zajmująca się optymalizacją procesów biznesowych od 25 lat. Jednym z oferowanych rozwiązań są systemy klasy Enterprise Resource Planning (ERP). Oferta Comarch ERP to nowoczesne rozwiązania do zarządzania procesami biznesowymi dla mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Uniwersalność i elastyczność produktów pozwala podnieść efektywność organizacji dzięki mobilnym aplikacjom, narzędziom e-commerce, business intelligence oraz możliwości gromadzenia i bezpiecznego przechowywania danych w Chmurze Comarch. Rozwiązania Comarch ERP są stale rozwijane i dostosowywane do zmieniających się modeli biznesowych a także zgodne z trendami Internetu Rzeczy i oraz digitalizacji gospodarki.

Dzięki sukcesywnemu rozwojowi działalności krajowej i zagranicznej dynamicznie rośnie liczba podpisywanych kontraktów oraz realizowanych wdrożeń. Z rozwiązań Comarch ERP korzysta prawie 100 tys. polskich firm, m.in. Gerda, Kreisel, Neonet, Ciech Vitrosilicon, O bag, Tołpa, Krüger&Matz, De Heus, Kupiec i LAKMA oraz reprezentanci innych kluczowych gałęzi rynku.

http://www.comarch.pl/erp/

O Puccini

Puccini to czołowy polski producent bagażu podróżnego, torebek damskich oraz galanterii skórzanej. Firma powstała w 1996 roku z inicjatywy Państwa Izabeli i Mirosława Kozina. Katalog Puccini to kilkaset modeli wyrobów dostępnych w różnych wariantach kolorystycznych i gabarytowych. To prestiżowy, najwyższej jakości towar, do produkcji którego firma wykorzystuje wyjątkowo trwałe i eleganckie materiały.

https://puccini.pl/

Zobacz wszystkie aktualności
Status quo czy ewolucja?
Michał Tekiela CEO, ANEGIS
Status quo czy ewolucja?
Zmiany – nieodłączny towarzysz rewolucji, transformacji, postępu; wróg zastoju. Gdy środowisko, w którym funkcjonuje organizacja,......

W tej kategorii


Copyright 2007 – 2020 © Prawa autorskie do strony internetowej oraz jej zawartości przysługują firmie
BPC GROUP POLAND bądź innym podmiotom uprawnionym – i chronione są przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
×

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Repellat impedit repellendus vero cupiditate suscipit, tempora quae praesentium qui omnis molestias fugiat totam architecto quo ad aliquam excepturi. Quia, id quo.

Trwa ładowanie.. Proszę czekać...

Trwa Ładowanie