W kampusie Comarch powstała strefa innowacji technologicznych

W kampusie Comarch powstała strefa innowacji technologicznych

W siedzibie głównej firmy Comarch w Krakowie powstała Strefa Innowacji, czyli przestrzeń w której produkty i usługi spółki informatycznej zostały  zaprezentowane w sposób multimedialny. Na poszczególnych stoiskach można zapoznać się z możliwościami zastosowania systemów informatycznych i technologicznych Comarch, w tym telediagnostyki oraz monitoringu telemedycznego, rozwiązań z zakresu e-mobility, sklepu przyszłości i innych, w tym uwzględniających IoT, 5G, sztuczną inteligencję a także rozwiązania Virtual Reality.

Przestrzeń Comarch Innovation Space została podzielona na kilka stref. Każda z nich prezentuje rozwiązania IT dla poszczególnych sektorów gospodarki m.in. instytucji finansowych i ubezpieczeniowych, operatorów sieci telefonicznych, placówek medycznych a także firm z branży handlu detalicznego oraz przedsiębiorstw produkcyjnych. Stoiska są uzupełnione o multimedialne prezentacje, opisujące studia przypadków wdrożeń zrealizowanych przez Comarch.

Strefa powitalna  

Przy wejściu do Strefy Innowacji Comarch odwiedzający otrzymują smartfon z wbudowaną aplikacją, która stanowi formę przewodnika po całej ekspozycji.

Aplikacja jest zintegrowana z rozmieszczonymi w pomieszczeniu transmiterami Comarch Beacon. W ten sposób goście w łatwy sposób mogą odszukać konkretne stoisko w Strefie Innowacji. Podobne rozwiązanie zostało zastosowane w jednym z centrów handlowych w ramach projektu wdrożenia usług marketingu lokalizacyjnego – Location Based Services – mówi Łukasz Sutor, dyrektor marketingu sektora Usług w Comarch.

Pierwsza strefa prezentuje rozwiązania, wykorzystujące technologie e-mobility. Te niezależne i połączone usługi zmieniają aglomerację miejską w inteligentne miasto. Przy ich użyciu mieszkańcy mogą m.in. dokonywać płatności za usługi wspólne oraz korzystać z aplikacji wskazujących wolne miejsca parkingowe. Firmy natomiast mają możliwość prowadzenia wirtualnego biura.

Odwiedzający mają również okazję zapoznać się z Comarch Cloud Infraspace - zaawansowanym produktem chmurowym, który umożliwia przedsiębiorstwom sprawne przeprowadzenie transformacji cyfrowej, optymalizację kosztów i osiąganie lepszych wyników biznesowych.

Droga w kierunku technologii 5G

Na stoisku dedykowanemu branży telekomunikacyjnej można zobaczyć, w jaki sposób   ewoluowały sieci komórkowe ze standardu 1G do 5G.

Comarch był świadkiem zmian, zachodzących w branży telekomunikacyjnej i jest pionierem w aspekcie tworzenia oraz dostarczania systemów IT dla telekomów. Dziś z powodzeniem realizujemy zarówno projekty z zakresu prac badawczo-rozwojowych, jak i wdrożenia systemów wykorzystujących inteligentne sieci, Internet rzeczy, technologię 5G oraz postępującą wirtualizację infrastruktury telekomunikacyjnej. Na stoisku zaprezentujemy odwiedzającym pełne portfolio usług dla operatorów telekomunikacyjnych – mówi Małgorzata Siwiec, dyrektor marketingu w sektorze Telekomunikacji w Comarch.

Węzeł IoT

Mówiące i uczące się maszyny w wielu przedsiębiorstwach stały się stałym elementem wyposażenia. W strefie poświęconej technologii Internet of Things odwiedzający mogą skorzystać z dostępu do platformy Comarch IoT, zainstalowanej w chmurze informatycznej. System umożliwia definiowanie procesów, zarządzanie oraz zdalne sterowanie urządzeniami. Przechowuje i analizuje ogromną ilość danych, które są wykorzystywane przy podejmowaniu strategicznych decyzji w czasie rzeczywistym. To rozwiązanie ma bardzo szerokie zastosowanie zarówno w przemyśle, handlu detalicznym, jak i w służbie zdrowia. Więcej rozwiązań informatycznych oraz usług dla placówek medycznych zaprezentowanych jest także w części dedykowanej tej branży.

– W strefie e-Zdrowia prezentujemy technologie, które zmieniają świat medycyny. Odwiedzający nas goście mogą m.in. przeprowadzić podstawowe badania w punkcie diagnostycznym, których wyniki zostaną przenalizowane przez automatyczną platformę analityczną, zweryfikowane przez personel medyczny i wysłane na wskazany adres mailowy. Można też będzie zapoznać się z działaniem aplikacji HealthNote, służącej m.in. do bezpiecznego gromadzenia i udostępniania elektronicznej dokumentacji medycznej – tłumaczy Wojciech Kuder, dyrektor marketingu w sektorach e-Zdrowie i IoT Comarch.

Dodatkowo udostępnione zostaną urządzenia, które monitorują stan zdrowia pacjenta m.in. opaska życia oraz kamizelka Cardiovest a także czujniki, mierzące np. poziom tlenku węgla w domach.

Społeczeństwo przyszłości

W Strefie Innowacji Comarch znajdziemy również systemy, które wspierają rozwój e-społeczeństwa. Administracja publiczna coraz szerzej otwiera się na obywateli, umożliwiając załatwienie sprawy urzędowej w szybki i łatwy sposób. Samorządy mogą korzystać z rozwiązań Comarch przy tworzeniu oraz oferowaniu e-usług dostępnych dla obywateli, jak składanie wniosków i pism urzędowych, głosowanie w budżecie obywatelskim czy dokonanie płatności podatku lokalnego.

Na stoisku prezentujemy system informacji parkingowej Comarch Smart Parking, który jest pomocnym narzędziem w pracy zarządców i operatorów parkingowych oraz władz miejskich przy tworzeniu stref płatnego parkowania czy parkingów Park & Ride. W strefie dostępna jest  aplikacja mobilna dla kierowców, która ułatwia znalezienie wolnego miejsca parkingowego - mówi Anna Pasionek, szef działu marketingu w sektorze Administracji Publicznej w Comarch.

Ostatnim z prezentowanych systemów są wideo0analityki, wykorzystywane między innymi przez służby mundurowe. Technologia pozwala na rozpoznawanie twarzy oraz emocji osób i jest pomocna w identyfikacji tożsamości czy tworzeniu skrótów wideo.

Zwrot ku finansom

Kolejną strefą w Comarch Innovation Space jest przestrzeń, w której prezentowane są systemy zaprojektowane dla instytucji finansowych i ubezpieczeniowych. Do użytku odwiedzających została oddana m.in. aplikacja asystenta finansowego, wykorzystująca technologię wirtualnej rzeczywistości, system wyposażony w sztuczną inteligencję, który służy do szacowania wartości szkód i udzielania pożyczek, a także model osiedla 3D oraz aplikacja do wyceny nieruchomości a także kontroli wiarygodności kredytowej.

W systemach informatycznych dla instytucji bankowych i firm ubezpieczeniowych bardzo mocno rozwijana jest sztuczna inteligencja. Ta technologia pozwala na wykonywanie czynności, które dotychczas były realizowane przez człowieka, na przykład: zbieranie danych w celu wyliczenia składki ubezpieczenia, uczenie sieci neuronowej automatycznej oceny danego roszczenia komunikacyjnego na podstawie przesłanego przez kierowcę zdjęcia uszkodzonego pojazdu, czy też zarządzanie przepływami pieniężnymi przy pomocy wirtualnego asystenta – tłumaczy Magdalena Imielska, dyrektor marketingu w sektorze Finanse w Comarch.

Usługi dla przedsiębiorcy

W strefie dedykowanej  rozwiązaniom do zarządzania przedsiębiorstwem zaprezentowane zostały systemy klasy ERP i Business Intelligence. Odwiedzający to stoisko mogą sprawdzić, jak technologie uczenia maszynowego, zaawansowanej analityki i sztucznej inteligencji, wbudowane w systemy Comarch ERP, usprawniają zarządzanie procesami oraz danymi w firmie. W strefie tej wytłumaczone zostały pojęcia związane z branżami retail i produkcji, takie jak customer experience, omnichannel, Przemysł 4.0. Zaprezentowane zostało również jak Comarch w realizowanych przez siebie projektach implementuje te idee w przedsiębiorstwach klientów.  

Dodatkowo w strefie zaprezentowane są rozwiązania IT do budowania i zarządzania lojalnością klientów, systemy pokazujące obszary automatyzacji w łańcuchu dostaw oraz elektroniczną komunikację z parterami handlowymi i dostawcami. W tym samym miejscu powstała również imitacja Comarch Global Operations Center.

­–  Global Operations Center to miejsce, w którym pracownicy Comarch monitorują stan sieci i infrastruktury klientów, zapewniają natychmiastową reakcję na wszelkie wykryte awarie oraz świadczą usługi Service Desk w wielu językach. Global Operations Center jest jednocześnie pojedynczym punktem kontaktu dla naszych klientów. Zgłaszanie i rozwiązywanie awarii przebiega o wiele sprawniej, ponieważ inżynierowie przejmują nadzór nad całym procesem: od przyjęcia zgłoszenia, przez kontakt z zewnętrznymi dostawcami usług telekomunikacyjnych po końcową analizę zdarzenia i informację zwrotną dla klienta – tłumaczy Dagmara Skomra, manager systemów Comarch ICT.

–  Strefa Innowacji Comarch to jedno z nielicznych tego typu miejsc w Polsce, gdzie w jednej przestrzeni zostały zaprezentowane zaawansowane technologie informatyczne w multimedialny sposób. Przestrzeń została przygotowana z myślą o przedsiębiorcach, którzy często chcą poznać kompletną ofertę Comarch. Teraz mamy do tego bardzo nowoczesne narzędzie. Strefa będzie również otwarta dla uczniów szkół średnich oraz studentów wszystkich kierunków studiów – uzupełnia Gabriela Nadczuk, dyrektor marketingu w sektorze Comarch ERP. 

Strefa Innowacji Comarch powstała w siedzibie głównej firmy w Krakowie, przy ulicy Życzkowskiego 33. Oficjalne otwarcie odbyło się 18 września 2019 roku.

Zobacz wszystkie aktualności
TEORIA A PRAKTYKA WDROŻEŃ ECM
Arkadiusz Kocik, Prezes Zarządu, Elzab Soft Sp. z o.o  
Arkadiusz Kocik,
Prezes Zarządu,
Elzab Soft Sp. z o.o
 
Zdecydowaliśmy się na wdrożenie systemu do obiegu dokumentów, ponieważ ogrom dokumentów w pewnym momencie nas przerósł i nie......

W tej kategorii


Copyright 2007 – 2019 © Prawa autorskie do strony internetowej oraz jej zawartości przysługują firmie
BPC GROUP POLAND bądź innym podmiotom uprawnionym – i chronione są przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
×

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Repellat impedit repellendus vero cupiditate suscipit, tempora quae praesentium qui omnis molestias fugiat totam architecto quo ad aliquam excepturi. Quia, id quo.

Trwa ładowanie.. Proszę czekać...

Trwa Ładowanie