Jak wybierać systemy CMMS.

Poszukiwane funkcje w systemach CMMS

System , który wspiera służby utrzymania ruchu musi być bardzo intuicyjny i prosty w obsłudze. W interfejsie powinny być stosowane znaki graficzne, słowniki oraz możliwość zaznaczenia wykonanych prac jednym kliknięciem.

Może zdarzyć się, że pracownik w pośpiechu czegoś zapomni wprowadzić, dlatego system powinien umożliwiać edycję i korektę danych w każdej chwili, aż do zamknięcia zlecenia.

System powinien także przypominać o niezamkniętych zleceniach. Dla przykładu, gdy pracownik musi wprowadzić do systemu mikropostój, który trwa 1 minutę, wprowadzanie danych nie może trwać długo. Tak się dzieje, gdy narzędzie jest skomplikowane bądź nieintuincyjne. Z tego powodu w systemie może zabraknąć bardzo wiele cennych informacji.

Operator wychodzi z założenia, iż lepiej “coś” szybko zrobić przy maszynie, żeby produkcja ruszyła. Uzupełnienie danych w “złym” systemie jest pomijane bądź wykonane niestarannie. Wówczas zarządzającym brak jest rzetelnych informacji na temat parku maszynowego, co z kolei skutkuje problemami w ich utrzymaniu, ponieważ nie można zastosować odpowiednich czynności prewencyjnych przed wystąpieniem większej awarii.

W systemie powinny znaleźć się wszystkie uwagi pracowników odnośnie obserwacji maszyny czy też komentarze z przeprowadzonych interwencji przy maszynie. Ważne jest, by system sprawnie działał również w drugą stronę – generowania danych.

Bardzo dużą zaletą systemu jest jego otwartość i elastyczność przy tworzeniu raportów, zestawień i porównań danych, które nas interesują. Jeżeli do tego dodamy możliwość pokazania danych w zgrabnych wykresach, a gdy to potrzebne przejścia z raportu do szczegółów poszczególnych zdarzeń nasza praca może okazać się wiele prostsza a podejmowane decyzje celniejsze i oparte na faktach.

Kamil Wojsa, Kierownik Inżynierii Procesu i Utrzymania Ruchu Spawalni Delfo Polska

(Przedruk z: Systemy IT w Polsce. Jak wybierać?)

Poszukiwane funkcje w systemach CMMS:

  • Dostęp do pełnej historii wszystkich prac serwisowych wraz z rejestracją wymienianych części;
  • Planowanie i monitorowanie przeglądów maszyn wraz z wysyłką informacji do działu planowania produkcji, by w tym czasie nie obciążał maszyny;
  • Zarządzanie zamówieniami na materiały i części zamienne;
  • Przesyłanie alertów SMS/e-mail w przypadku awarii.
Copyright 2007 – 2018 © Prawa autorskie do strony internetowej oraz jej zawartości przysługują firmie
BPC GROUP POLAND bądź innym podmiotom uprawnionym – i chronione są przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
×

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Repellat impedit repellendus vero cupiditate suscipit, tempora quae praesentium qui omnis molestias fugiat totam architecto quo ad aliquam excepturi. Quia, id quo.

Trwa ładowanie.. Proszę czekać...

Trwa Ładowanie