Zarządzanie produkcją

Jak zwiększyć produktywność? Case study.

CASE STUDY

 

NAZWA PRZEDSIĘBIORSTWA

Dellner Components

 

 

PROFIL DZIAŁALNOŚCI

Dostawca komponentów i podzespołów dla branży kolejowej, off-shore, przemysłu okrętowego, obronnego, stalowego i wydobywczego.

 

ZAKRES WDROŻENIA

System ERP.

 

DANE DOSTAWCY

iPCC Sp. z o.o.

Wał Miedzeszyński 251

04-866 Warszawa

Tel. +48 (22) 740 44 44

E-Mail: biuro@i-pcc.pl

www.i-pcc.pl

 

OPIS WDROŻEŃ

Dellner Components poprawia produktywność i jakość pracy dzięki Infor M3.

Dellner Components to dostawca komponentów i podzespołów dla branży kolejowej, off-shore, przemysłu okrętowego, obronnego, stalowego i wydobywczego. Firma spełnia wymogi prestiżowego standardu International Railway Industry i oferuje usługi produkcyjne oraz podwykonawstwo na zlecenie obejmujące: zakup materiałów, obróbkę mechaniczną CNC, spawanie spełniające m.in. wymogi normy EN15085 manualne i zrobotyzowane, malowanie na mokro oraz proszkowe, montaż mechaniczny i elektryczny. Klientami Dellner Components są tacy potentaci jak Alstom, Bombardier czy Siemens.

Firma od 15 lat korzysta z systemu Infor M3, a w 2016 roku zdecydowała się na wdrożenie najnowszej wersji – Infor M3 13.3, po szczegółowej ocenie konkurencyjnych rozwiązań od kilku dostawców. Głównym celem projektu wyboru nowego systemu ERP była oczekiwania poprawa produktywności i jakości pracy. Przy wyborze preferowanego rozwiązania pomagała opracowana przez Dellner Components lista 130 najważniejszych zagadnień z obszarów podlegających usprawnieniom.

Dellner Components wybrał ponownie system Infor M3 z kliku powodów, takich jak np.:

  • Łatwy dostęp do danych w związku z posiadaną wiedzą;
  • Łatwiejszy etap szkoleń;
  • Dobra dotychczasowa współpraca z firmą wdrożeniową;
  • Łatwiejsza migracja bazy danych;
  • Przyjazny interfejs i duże możliwości personalizacji.

Wdrożenie Infor M3 trwało 12 miesięcy i zakończyło się z początkiem 2017 roku. Zakresem wdrożenia zostało objętych wiele procesów gospodarczych: planowanie, zakup materiałów produkcyjnych i nieprodukcyjnych, przygotowanie produkcji, produkcja, zarządzanie projektami i zmianą, zarządzanie jakością, magazynowanie i logistyka, sprzedaż, zarządzanie finansami i księgowością, zakupy strategiczne, raportowanie i opracowanie statystyk. W trakcie projektu wykonano także liczne interfejsy oraz migrowano do M3 dane takie jak baza klientów wraz z cenami sprzedaży i umowami z klientami, baza dostawców, struktury produktów oraz plan kont i ustawienia księgowania. Zastosowano też nowe funkcje takie jak np. mobility oraz prognozy sprzedaży, a także narzędzia zwiększające produktywność i komfort pracy – na przykład import zamówień i budżetów sprzedaży (Excel), mashup’y, skrypt badający poprawność struktury produktu, akcje KJ (nowy standard programów typu lista), Startpad.

Efekty wdrożenia

Do natychmiastowych korzyści możemy zaliczyć łatwość wdrożenia nowego pracownika dzięki przyjaznemu i nowoczesnemu interfejsowi nowej wersji Infor M3. Możliwość personalizacji systemu, wspólne instrukcje, większa liczba raportów oraz dostęp do bieżących wersji i aktualizacji prowadzą do szybkiej poprawy jakości danych. Dodatkowymi, poza projektowymi benefitami są też: elektroniczny dokument WZ do malarni, dynamiczne linki do instrukcji i innych stron dla pracowników produkcji oraz raporty jakościowe poza Excelem.

Jednakże najważniejszą korzyścią osiągniętą w wyniku wdrożenia nowej wersji Infor M3 jest faktyczna lepsza produktywność i jakość pracy. Po ponad roku od wdrożenia Dellner Components może pochwalić się wzrostem produktywności wyrażonym liczbą 313 godzin na miesiąc. W rozbiciu na poszczególne działy na miesiąc osiągnięto następujący poziom usprawnień: sprzedaż 57h (dzięki skróceniu czasu importu zamówień i prognoz sprzedaży z jednego dnia do godziny), finanse 30h, zakupy strategiczne 3h, kontrola jakości 20h, magazyn 129h (ustandaryzowanie codziennej pracy na terminalach), zarządzanie zmianą/NPI 66h, technologia 8h.

Inwestycja od początku miała bardzo określony cel w postaci nie tyle, jak to się często spotyka na rynku, wymiany interfejsu na nowy, lecz w postaci autentycznego wzrostu produktywności naszej organizacji. Mam świadomość, że w tym sensie byliśmy dla iPCC surowym i wymagającym klientem, jednak osiągnięte efekty są potwierdzeniem słuszności takiego podejścia.

Chcę podkreślić, że iPCC jako dostawca rozwiązania sprostał naszym oczekiwaniom i bardzo profesjonalnie przeprowadził nas przez zmianę na lepsze. Teraz możemy zdziałać dużo więcej, wkładając w to znacznie mniej wysiłku, i o to właśnie nam chodziło.”

Piotr Przybysz,
Dyrektor Zarządzający Dellner Components

 

 

 

Zobacz profil firmy iPCC Sp. z o.o. w bazie systemów IT

https://katalog.bpc-guide.pl/szukaj/dostawca/25

 

 

Przedstawione Case Study pochodzi z najnowszej publikacji BPC GROUP POLAND Raportu Rekomendacyjnego PRODUKCJA – Systemy IT w Polsce.

W raporcie ponadto:

  • Lista 100 rozwiązań dedykowanych produkcji opracowana na podstawie bazy systemów informatycznych serwisu doradczego www.bpc-guide.pl;
  • Opisy 12 projektów wdrożeniowych w formie Case Study;
  • Informacje o dostawcach i producentach systemów;
  • Wskazówki i praktyczne porady konsultantów BPC GROUP POLAND dotyczące organizacji procesu wyboru zaawansowanego systemu IT.

 

Zamów Publikację

 
Copyright 2007 – 2019 © Prawa autorskie do strony internetowej oraz jej zawartości przysługują firmie
BPC GROUP POLAND bądź innym podmiotom uprawnionym – i chronione są przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
×

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Repellat impedit repellendus vero cupiditate suscipit, tempora quae praesentium qui omnis molestias fugiat totam architecto quo ad aliquam excepturi. Quia, id quo.

Trwa ładowanie.. Proszę czekać...

Trwa Ładowanie